Karawana forum
Kultura i jej okolice => Film i muzyka => Wątek zaczęty przez: Dr.Agon w 03.02.2010, 09:26:42
-
FILM
"Avatar"
"Blind Side"
"Dystrykt 9"
"Była sobie dziewczyna"
"The Hurt Locker"
"Bękarty wojny"
"Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"
"A Serious Man"
"Odlot"
"W chmurach"
REŻYSERIA
James Cameron - "Avatar"
Kathryn Bigelow - "The Hurt Locker"
Quentin Tarantino - "Bękarty wojny"
Lee Daniels - "Precious: Based on the Novel 'Push' by Sapphire"
Jason Reitman - "W chmurach"
SCENARIUSZ ORYGINALNY
Mark Boal - "The Hurt Locker"
Quentin Tarantino - "Bękarty wojny"
Alessandro Camon i Oren Moverman - "The Messenger"
Joel Coen i Ethan Coen - "A Serious Man"
Bob Peterson i Pete Docter - "Odlot"
SCENARIUSZ ADAPTOWANY
"Dystrykt 9" - Neill Blomkamp, Terri Tatchell
"Była sobie dziewczyna" - Nick Hornby
"In the Loop" - Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
"Precious on the Novel 'Push' by Sapphire" - Geoffrey Fletcher
"W chmurach" - Jason Reitman, Sheldon Turner
AKTOR PIERWSZOPLANOWY
Jeff Bridges - "Szalone serce"
George Clooney - "W chmurach"
Colin Firth - "A Single Man"
Morgan Freeman - "Invictus"
Jeremy Renner - "The Hurt Locker"
AKTOR DRUGOPLANOWY
Matt Damon - "Invictus"
Woody Harrelson - "The Messenger"
Christopher Plummer - "The Last Station"
Stanley Tucci - "Nostalgia anioła"
Christoph Waltz - "Bękarty wojny"
AKTORKA PIERWSZOPLANOWA
Sandra Bullock - "The Blind Side"
Helen Mirren - "The Last Station"
Carey Mulligan - "Była sobie dziewczyna"
Gabourey Sidibe - "Precious on the Novel 'Push' by Sapphire"
Meryl Streep - "Julie i Julia"
AKTORKA DRUGOPLANOWA
Penelope Cruz - "Nine - Dziewięć"
Vera Farmiga - "W chmurach"
Maggie Gyllenhaal - "Szalone serce"
Anna Kendrick - "W chmurach"
Mo'Nique - "Precious on the Novel 'Push' by Sapphire"
FILM ANIMOWANY
"Koralina i tajemnicze drzwi"
"Fantastyczny pan Lis"
"Księżniczka i żaba"
"Sekret księgi z Kells"
"Odlot"
FILM NIEANGLOJĘZYCZNY
"Ajami" (Izrael)
"El Secreto de Sus Ojos" (Argentyna)
"Gorzkie mleko" (Peru)
"Prorok" (Francja)
"Biała wstążka" (Niemcy)
PEŁNOMETRAŻOWY DOKUMENT
"Birma VJ"
"The Cove"
"Food, Inc."
"Człowiek, który pokonał Pentagon"
"Which Way Home"
ZDJĘCIA
Mauro Fiore - "Avatar"
Bruno Delbonnel - "Harry Potter i Książę Półkrwi"
Barry Ackroyd - "The Hurt Locker"
Robert Richardson - "Bękarty wojny"
Christian Berger - "Biała wstążka"
KOSTIUMY
"Bright Star"
"Coco Chanel"
"Parnassus"
"Nine - Dziewięć"
"Młoda Wiktoria"
SCENOGRAFIA
"Avatar"
"Parnassus"
"Nine - Dziewięć"
"Sherlock Holmes"
"Młoda Wiktoria"
CHARAKTERYZACJA
"Boski"
"Star Trek"
"Młoda Wiktoria"
MONTAŻ
"Avatar"
"Dystrykt 9"
"The Hurt Locker"
"Bękarty wojny"
"Precious on the Novel 'Push' by Sapphire"
MUZYKA
James Horner - "Avatar"
Alexandre Desplat - "Fantastyczny pan Lis"
Marco Beltrami i Buck Sanders - "The Hurt Locker"
Hans Zimmer "Sherlock Holmes"
Michael Giacchino - "Odlot"
PIOSENKA FILMOWA
"Księżniczka i żaba" - "Almost There"
"Księżniczka i żaba" - "Down in New Orleans"
"Paryż 36" - "Loin de Paname"
"Nine - Dziewięć" - "Take It All"
"Szalone serce" - "The Weary Kind (Theme from Crazy Heart"
DŹWIĘK
"Avatar"
"The Hurt Locker"
"Bękarty wojny"
"Star Trek"
"Transformers: Zemsta upadłych"
MONTAŻ DŹWIĘKU
"Avatar"
"The Hurt Locker"
"Bękarty wojny"
"Star Trek"
"Odlot"
EFEKTY SPECJALNE
"Avatar"
"Dystrykt 9"
"Star Trek"
KRÓTKOMETRAŻOWY FILM ANIMOWANY
"French Roast"
"La dama y la muerte "
"Granny O'Grimm's Sleeping Beauty"
"Logorama"
"A Matter of Loaf and Death"
FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
"The Door"
"Instead of Abracadabra"
"Kavi"
"Miracle Fish"
"The New Tenants"
DOKUMENTALNY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY
"China's Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province"
"The Last Campaign of Governor Booth Gardner"
"The Last Truck: Closing of a GM Plant"
"Music by Prudence"
"Królik po berlińsku"
Wrzut dzięki Filmweb.pl
Co o tym sądzicie, jaki film powinien a jaki nie powinien otrzymać nominacji?
-
Dziwi mnie to, że taki Hurt Locker w ogóle nie trafił do polskich kin... a jeszcze bardziej dziwi mnie fakt, że w CANAL+ ten film będzie emitowany 20 lutego, będzie co oglądać... nie dla mnie, bo nie mam canal+ :D
-
No proszę, widzę 9 statuetek dla Avatara.
-
Ja już od paru lat nie śledzę Oscarów, gdyż według mnie to jest straszna komercha. Dawno temu przestałem się zgadzać z wieloma wyborami i tak jakoś się zraziłem. Wolę inne festiwale filmowe.
-
Absolutnie zgadzam się z Włochatym, czekam na tytuły nominowane w stylu Blade, albo James Bond...
Gdzie niezwykle i porywające kino starej szkoły? Ech
-
Fuj, avatar. ;p
Niezmiernie cieszę się, że Odlot ma stosunkowo sporo nominacji. Myślę że w kategorii animacji zwycięstwo ma w kieszeni... i oby w jak największej ilości kategorii mu się tak poszczęściło, jedna z najlepszych animacji jakie można obaczyć w kinie "masowym".
-
Ojojoj, szkoda, że zabrakło Vals im Bashir w filmach animowanych. Widziałbym ten film nawet z Oskarem, a już na pewno z nominacją.
Dla mnie filmem roku jest District 9, a odkryciem reżyserskim jego autor - Neill Blomkamp. Ale nie liczę, aby ten film był triumfatorem tegorocznego rozdania statuetek. ; ) Może to i dobrze...
-
walc z baszirem jest z 2008, więc chyba w tym roku byłby nominowany, ale mogę sę mylić.
District 9 jest okej filmem akcja-sf, ale to nie tytuł do oscara :)
-
walc z baszirem jest z 2008, więc chyba w tym roku byłby nominowany, ale mogę sę mylić.
Nie mylisz się, rzeczywiście jest w połowy 2008. Zmyliła mnie data premiery w Polsce, ale to nic nowego...
-
A mnie dziwi dość mocno kompletny brak "Nine" Shane'a Ackera (nie, to nie o musical chodzi). Film wyszedł szczerze mówiąc taki sobie, ale z technicznego punktu widzenia - ta wizja postapokaliptycznego świata przebija nawet cudne widoki z "Odlotu", że o klatkującej Koralinie nie wspomnę.
-
imho z science fiction zasługuje na nominacje "moon" klimat trochę Lemowski, kapitalna postać (albo postacie) i lokalizacja- film sf w starym stylu - akcja i rush to nie wszystko :)
ja chciałbym "merry & max" w animacjach. Poważna tematyka na lekko, bardzo ludzki i pozytywny
a propos "hurt locker" to dlaczego on jest dobry? mało filmów było o dramacie żolnierza i jego rozkminach? Czemu nie "messengers"?
Nie fajne te propozycje, za dużo hype-tytułów
-
Najbardziej irytująca mnie nominacja to Odlot. Moim zdaniem jest to najbardziej przereklamowana produkcja zeszłego roku. Ani to nie było śmieszne, ani wzruszające. Ok, wzruszające było, ale przez pierwsze 5 minut, gdzie miałem wrażenie oglądać animowaną wersję Gran Torino. Potem pojawia się mały grubasek i po co? Żeby pokazać, że otyłość w wieku lat 12, to nie choroba, a wiek to nie wszystko i starsi też jeszcze potrafią? No i te żarty z psami i ptakiem? No dajcie spokój. Gdzie to porównywać do Wall-e? Wall-e nie był nominowany w kategorii najlepszego filmu, więc właściwie nominacja dla Odlotu moim zdaniem jest z d... wzięta. (i tak uważam, że Klopsiki to jedyna słuszna bajka :P)
Druga irytująca nominacja to Meryl Streep jako aktorka pierwszoplanowa w Julie&Julia. Ta kobieta i jej irytujące zaciąganie tak mnie wkurzały, że momentów z nią oglądać prawie nie mogłem. Chyba tylko za nazwisko dostała tą nominację, bo musieli kogoś wcisnąć na ostatnie miejsce. I własciwie, to chyba Amy Adams była tam postacią pierwszoplanową dla mnie.
Co do reszty to ciężko mi się wypowiedzieć, bo nie wszystko widziałem. Avatar z pewnością zmiecie sporo nagród, z pewnością za efekty.
Bardzo liczę na Bękarty Wojny i Oscara za scenariusz, bo nie oszukujmy się, to chyba jedyna kategoria gdzie Tarantino może coś wygrać. Reżyseria odpada, bo Avatar. Najlepszy film też, bo trudno żeby nie dostał tutaj Oscara film, który jest na pierwszym miejscu box-office i bije Titanica. -_-" Jeszcze jest szansa na Christphera Waltza, ale mogą być problemy z Mattem Damonem, bo ponoć nieźle wypadł w Invictusie.
Hurt Locker jest filmem z 2008. Nie wiem z jakiej racji dostał nominacje teraz? A Walc z Baszirem jest z 2008 roku i dostał nominację do Oscarów 2009 w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny. Dziwne o_O To co mnie jeszcze śmieszy, to nominacja za muzykę dla Hurt Locker. Oglądałem go niedawno i za dużo muzyki tam nie było.
-
Chyba tylko za nazwisko dostała tą nominację, bo musieli kogoś wcisnąć na ostatnie miejsce.
Ale to ostatnio modne się robi, żeby dawać Oskary za byle jaką rolę/reżyserię, uwzględniając przy tym całokształt twórczości.
Tak było przykładowo z Martinem Scorsese, który przecież swojego czasu wiele razy 'stracił' statuetkę - w 1980 jego Wściekły byk nie dał rady filmowi Zwyczajni ludzie, następnie (w 1990) Chłopcy z ferajny dostali baty od Tańczącego z wilkami (w dwóch kategoriach). Był jeszcze Aviator tego reżysera, który też był nominowany, ale Oskara dostał Eastwood z filmem Za wszelką cenę.
Co więc zrobiła Akademia? Wręczyła mu nagrodę za bardzo przeciętną Infiltrację, podczas, gdy kandydaci na ten tytuł byli w 2006 znacznie lepsi.
To samo tyczy się świetnego Finchera, który otrzymał kilka statuetek, za swój, paradoksalnie, jeden z gorszych filmów - za Benjamina Buttona...
Ale trochę zacząłem pisać nie na temat... ; ) Chciałem po prostu zauważyć, że idea Oskarów gdzieś się ostatnio zatraciła.
-
Bejamin jest kompletnie nijaki